wtorek, 13 grudnia 2016

Zimowe aromaty

Powszechnie mówi się o powiedzeniu przez żołądek do serca, chcę Wam jednak pokazać,  że przez nos też trafimy do serca :)
Święta kojarzą mi się przede wszystkim z zapachem
żywej choinki.  Odkąd poczułam jej woń, nie wyobrażam sobie świąt ze sztucznym drzewkiem,  które ma niewiele wspólnego z lasem. Co z tego,  że igły się sypią,  jeśli mamy tak piękny zapach wokół nas

Drugim zapachem są mandarynki. Lubicie to uczucie gdy ich sok pryska Wam do oka? Ja też nie,  ale mają bardzo głęboki aromat, który zawsze przypomina mi o świętach. Poza tym w w każdym domu pojawiają się one właśnie na święta i co warte podkreślenia są znakomitym źródłem witamin A,  C,  oraz z grupy B,  dlatego pomagają w utrzymaniu prawidłowego wzroku,  dobrego stanu skóry (opóźniają procesy starzenia) i chronią serduszko.  Są świetne na przeziębienia


 Wigilijna potrawa, czyli sos grzybowy ziemniakami to nieodzowne danie w moim domu w ten wyjątkowy dzień. Dlatego to właśnie grzybki zasługują na bycie jednym z zapachów świąt

Ryby również kojarzą mi się ze świętami. Chyba każdy zna tradycyjnego karpia. U mnie są różne ryby, od filetów śledziowych na sumach i szczupakach kończąc

Zapach pierników unosi się zawsze po całym domu,  dlatego warto w ten sposób przywołać klimat piecząc je dużo przed wigilią


Świece zapachowe pomogą nam wytworzyć atmosferę świąt :)  Uwielbiam,  gdy unoszą się po pomieszczeniach.  Tych Yankee Candle niestety jeszcze nie miałam,  ale kto wie,  może Mikołaj je przyniesie

 

I wreszcie zapach rodzinnej atmosfery,  miłości, radości. To najpiękniejsze zapachy,  jakie możemy poczuć, nie tylko w święta






3 komentarze:

  1. Zimą wszystko pachnie inaczej - lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A W okresie świąt wszystko pachnie inaczej! Uwielbiam ten czas... magię!

    OdpowiedzUsuń
  3. mandarynki :3333 a dzisiaj w sklepie były takie zgniecione beznadziejne :3

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie :)
Może miłe słowo lub odrobinę krytyki?